[Ok_vkv_list] VKV log robot chybová hlášení

Zbyněk OK2PIN ok2pin na post.cz
Čtvrtek Březen 12 10:06:49 CET 2020

Ahoj Mirku,

nechápu, proč tyto informace nenapíše přímo robot. Je přece zcela běžné,
logické a chtěné, že systém nenapíše jen "chyba", ale napíše JAKÁ chyba, KDE
se stala a třeba i příklad, jak to mělo být správně. Takto si já (zřejmě
naivně) představuji přátelské uživatelské rozhraní.

Jaktože robot přijme deník, který není úplný? (V průmyslu by takovýto systém
nebyl uvolněn do výroby, případně ihned zastaven - systematicky generuje
Miss Rate - chybné výrobky označuje za správné a pouští je dále.) Robot má
přece zkontrolovat formální správnost - od toho tam je, KONKRÉTNĚ upozornit
na chyby a požádat o nahrání opravené verze. Nemůže přijmout formálně
chybnou či neúplnou verzi.

Když odešlu deník, ani mi to nenapíše za které pásmo ho přijal, za kterou
značku atd.. Teď jsem odesílal 10 deníků z 10 pásem a taková (logická)
drobnost by mi HODNĚ pomohla.

Dále nechápu, proč robot při příjmu deníku řeší věci, které se řeší až při
vyhodnocení a ještě to píše tajemným způsobem. Toto vůbec nepatří k formální
kontrole přijímaného deníku.

Celý nový robot se mi jeví podivný a nepřátelský. Ze strany chování robota
prostě necítím snahu upozornit na konkrétní chyby, pomoci, poradit a celkově
ukázat zájem o deníky, spíš tvrdě razí filozofii, kterou jsi trefně popsal:
"Když ses upsal, smolík.". Budu rád, když v budoucnu dojde ke zlepšení. A
hned navrhnu jednu snadnou a rychlou: takové systémy mívají na úvodní straně
kontakt (email, formulář) pro uživatelskou podporu, třeba jen generický
email VKVlogsupport na crk.cz, který se přepošle oprávněné osobě. Nemusel bych
tak psát do konference.

Celý můj příspěvek je můj subjektivní dojem, pokud to ostatním 99,9%
závodníkům vyhovuje a nikdo se nestěžuje - pak je vše naprostém pořádku.

73! Zbyněk, OK2PIN
---------- Původní e-mail ----------