<html><body><div>Ahoj Mirku,</div><div><br></div><div>nechápu, proč tyto informace 
nenapíše přímo robot. Je přece zcela běžné, logické a chtěné, že systém 
nenapíše jen "chyba", ale napíše JAKÁ chyba, KDE se stala a třeba i 
příklad, jak to mělo být správně. Takto si já (zřejmě naivně) 
představuji přátelské uživatelské rozhraní.</div><div><br></div><div>Jaktože
 robot přijme deník, který není úplný? (V průmyslu by takovýto systém 
nebyl uvolněn do výroby, případně ihned zastaven - systematicky generuje
 Miss Rate - chybné výrobky označuje za správné a pouští je dále.) Robot
 má přece zkontrolovat formální správnost - od toho tam je, KONKRÉTNĚ 
upozornit na chyby a požádat o nahrání opravené verze. Nemůže přijmout 
formálně chybnou či neúplnou verzi.<br></div><div><div><br></div><div>Když odešlu deník, ani mi to nenapíše za které pásmo ho přijal, za 
kterou značku atd.. Teď jsem odesílal 10 deníků z 10 pásem a taková 
(logická) drobnost by mi HODNĚ pomohla.</div><div><br></div><div>Dále 
nechápu, proč robot při příjmu deníku řeší věci, které se řeší až při 
vyhodnocení a ještě to píše tajemným způsobem. Toto vůbec nepatří k <b>formální </b>kontrole přijímaného deníku.<br></div></div><div><br></div><div>Celý
 nový robot se mi jeví podivný a nepřátelský. Ze strany chování robota 
prostě necítím snahu upozornit na konkrétní chyby, pomoci, poradit a 
celkově ukázat zájem o deníky, spíš tvrdě razí filozofii, kterou jsi 
trefně popsal: "<i>Když ses upsal, smolík.</i>". Budu rád, když v 
budoucnu dojde ke zlepšení. A hned navrhnu jednu snadnou a rychlou: 
takové systémy mívají na úvodní straně kontakt (email, formulář) pro 
uživatelskou podporu, třeba jen generický email <i>VKVlogsupport@crk.cz</i>, který se přepošle oprávněné osobě. Nemusel bych tak psát do konference.<br></div><div><br></div>Celý
 můj příspěvek je můj subjektivní dojem, pokud to ostatním 99,9% 
závodníkům vyhovuje a nikdo se nestěžuje - pak je vše naprostém pořádku.<br><div><br></div><div>73! Zbyněk, OK2PIN</div><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <ok1dom@seznam.cz><br>
Komu: ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>
Datum: 12. 3. 2020 8:42:56<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] 
 VKV log robot chybová hlášení
</aside><br><blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
    <div class="-wm-moz-cite-prefix">Zbyňku,<br>
      já to vidím trochu jinak.<br>
      Nejdříve to porovnej s předcházejícím stavem. Starý automat nic
      nekomentoval, pouze několik věcí v hlavičce. Prostě deník vzal a
      uložil. Tím to pro něj padlo. Ještě dříve se posílaly papírové
      deníky. Ty se házely na jednu hromadu, až je někdo vzal a
      vyhodnotil. Když ses upsal, smolík.<br>
      Teď dostaneš hlášku, že něco někde je špatně a máš bezmála týden,
      abys chybu našel. Nejspíš to bude formální chyba, na kterou
      automat přišel bez porovnání s jinými deníky, např. JO79 u
      místního spojení, nebo místo čísla spojení OO1. Setkávám se s tím
      u deníků běžně.<br>
      Správně by mělo být "My nesmíme ani naznačovat". Tohle je dost
      velká pomoc. Nestěžoval bych si.<br>
      <br>
      GL! Mirek OK1DOM<br>
      <br>
      Dne 12.3.2020 v 8:10 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote>
      
      <div>Ahoj,</div>
      <div><br>
      </div>
      <div>nahrával jsem deníky z 1. subregionálu a robot mi píše
        chybová hlášení bez jakýchkoli detailů. Jak mám zjistit co je
        špatně? Viz přílohy.<br>
      </div>
      <div><br>
      </div>
      <div>"Z deníku bylo <strong>vyřazeno 1 QSO</strong> z celkového
        počtu 206" - KTERÉ QSO? PROČ BYLO VYŘAZENO? Proč tyto informace
        robot tají?</div>
      <div>"Při nahrávání deníku došlo k chybě, zkuste to prosím znovu."
        K JAKÉ CHYBĚ? Proč robot nenapíše detaily?</div>
      <div><br>
      </div>
      <div>Strukturu EDI souborů souborů znám dobře. Něco jsem i
        naprogramovat. VKV robot je uživatelsky nepřátelský. Kdybych
        klukům z kolektivky neslíbil, že deníky pošlu a narazil v
        robotovi na takové odpovědi, ani bych nepsal tento email, ani
        bych se nepoukoušel hledat řešení. Prostě bych deníky neposlal.<br>
      </div>
      <div><br>
      </div>
      <div>Moje otázky zní:</div>
      <div>- Proč robot jasně nenapíše, o jaké chyby se jedná? To je
        přece zcela běžná věc, často s nápovědou správných příkladů.
        (Tak nějak naivně předpokládám, že pořadatel a vyhodnocovatel má
        zájem o deníky a bude mít snahu závodníkům poradit a pomoci.)<br>
      </div>
      <div>- Dojde někdy k nápravě? Pokud ano, kdy?<br>
      </div>
      <div><br>
      </div>
      <div>Nevím, komu přesně to mám adresovat, tak zkouším tady.<br>
      </div>
      <div><br>
      </div>
      <div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
      </div>
      <br>
      <div class="-wm-mimeAttachmentHeader"></div>
      <pre class="-wm-moz-quote-pre">_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a class="-wm-moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a class="-wm-moz-txt-link-freetext" href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  

_______________________________________________<br>Ok_vkv_list mailing list<br>Ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list<br></blockquote></body></html>