[Ok_vkv_list] VKV log robot chybová hlášení

vkvzavody na crk.cz vkvzavody na crk.cz
Čtvrtek Březen 12 09:15:04 CET 2020

Ahoj Zbyňku,

Mohu tě ujistit, že ČRK jako pořadatel a vyhodnocovatel má zájem o
deníky ze závodů.

K tebou popsaným problémům:

1. "Z deníku bylo VYŘAZENO 1 QSO z celkového počtu 206" - KTERÉ QSO?
Tato hláška oznamuje, že při prvotní kontrole jednotlivých spojení -
mezi základní kontrolu spojení patří datum a čas, formáty RST a čísel,
formát lokátorů, hrubá kontrola call x lokátor, v některých případech
kontrola neúplných spojení - SW našel nějaký problém ve spojení. Tato
kontrola jednotlivých spojení už ale spadá do vyhodnocení a proto není
při nahrání logu k dispozici informace o konkrétní chybě. Upravíme
hlášku tak, aby bylo jasné že jde o chybu ve spojení. Ve vašem
konkrétním případě je to chyba u spojení na 70 cm - neplatná kombinace
země a lokátoru v přijatých datech.

2. "Při nahrávání deníku došlo k chybě, zkuste to prosím znovu. "K JAKÉ
CHYBĚ? Proč robot nenapíše detaily? Tato hláška oznamuje, že při prvotní
kontrole EDI hlavičky byla nalezena taková chyba že SW nebyl schopen
deník zařadit do pásma a kategorie. Mezi nejčastější chyby patří špatné
pásmo, kategorie, neúplné nebo nevyplněné řádky hlavičky. Ve vašem
případě to bylo špatně zvolené pásmo 121 GHz, správně má být 122 GHz jak
je uvedeno ve Všeobecných podmínkách závodů na VKV. Dále vám chyběly
vyplněné řádky o zařízení, anténě a její výšce. To jste doplnili i když
na řádce SAntH=700 stále chybí výška antény na zemí - viz příklad ve
Všeobecných podmínkách závodů na VKV - SantH = výška antény nad zemí;
nadmořská výška   SAntH=10;660

Pracujeme na vylepšení rozhraní pro příjem deníků tak aby umožnilo více
nápovědy. Naše rozhraní kontroluje jenom některé řádky a IARU server
vyžaduje některé další údaje, které náš web nevyžaduje, například
e-mailovou adresu. Na úvodní stránce vkvzavody.crk.cz jsou informace o
nejčastějších chybách při nahrávání deníků. Je tady rovněž upozornění na
chybu ve Všeobecných podmínkách závodů na VKV a to je uvedení jednotky u
výkonu. Správně má tato řádka být číslo ve Wattech bez jednotky - SPowe
= výkon použitý v závodě bez jednotky!

Protože nejsem programátor tak nemohu teď říct, kdy to bude. Nejpozději
však při letošním Polním dnu. Polní den je závod vyhodnocovaný i v rámci
IARU a jak jsem již výše uvedl IARU server je při kontrole EDI hlavičky
daleko důkladnější.

Doplním na web kontaktní adresu pro případné dotazy. Správný kontakt je
vkvzavody na crk.cz

73 Honza, ok1vao