[Ok_vkv_list] Vyhodnocován VKV závodů

Antonín Benek abenek na tiscali.cz
Čtvrtek Březen 12 09:10:16 CET 2020

Trochu jsem se o to zajímal a zjistil jsem:

- Všechny logy OK jsou uploadovány po závodu na IARU robot,

- Ale některé robot IARU odmítne z důvodu formálních chyb, např. "no valid
Email address provided". Proto pozor na údaje v hlavičce: EDI header shall
as a minimum contain the following fields: Callsign and WWL used (PCall and
PWWLo), Section and band (PSect and PBand), Operators callsigns (RCall for
SO entries, RCall and Mope1, Mope2,. for MO entries), E-mail address
(RHBBS), TX power in watts (SPowe), Antenna (SAnte); it shall be clearly
identifiable how many antenna systems were in use.

- DL bere logy z IARU serveru, takže když tam log není, nemá ho DL
vyhodnocovatel ke kontrole a započítá některé QSO DL stanici, přesto, že
např. na našem robotu je to QSO OK prostanici vyřazeno z důvodu nějaké
chyby.

- DL neposílá všechny národní logy na IARU server, jsou tam jen ty, co si DL
stanice uploadují samy. Většina ostatních národních manažerů to dělá
nepovinně. V IARU se diskutuje to uložit národním manažerům jako povinnost.

- Honza 1VAO pracuje na tom, aby stejná formální kontrola hlavičky .edi logu
jako na IARU byla implementována i na OK serveru. Přinese to přechodné
problémy při nahrávání na OK server, ale snad se stanice naučí vyplňovat
hlavičky svých logů správně.

- Stejně tak Honza tlačí na zlepšení inteligence robota IARU alespoň na
úroveň robotů OK/OM co se týče samotné kontroly platnosti QSO. Ale trvá to a
Honza má obavy, že to letos ještě nebude.

Problém je zaznamenán i v posledním VHF Newsletteru: : "...the number of
logs missing is due to different reasons. One is the recent change that the
IARU-R1 server will also serve for log exchanges. Another one is that some
countries doesn't see the benefits for contest adjudication for their own
contests/championships. There are also some Member Societies that have some
remarks about the new privacy rules in the EU (GDPR). We will discuss this
during our next General Conference. We got some complains about the
difference between IARU-R1 results and national results. This is due to the
lack of log exchanges."

Takže: Těšme se, že dojde ke sjednocení algoritmu kontroly formální i
faktické na národních a IARU serverech a k povinnému uploadu všech národních
logů na IARU. Mezitím se učte správně vyplňovat a posílat ..edi logy, ať jsou
všechny nejen na OK serveru, ale i na IARU serveru a mezinárodní vyhodnocení
má co nejméně chyb a nespravedlivostí. Pokud zjistíte, že IARU hodnocení je
chybné a chcete tam být hodnoceni správně, napište ve lhůtě zdůvodněný
protest, bude opraveno. Pokud se někomu nedaří - národní nebo IARU server
jeho log odmítne - nabízím pomoc: pošlete mi log, pokusím se zjistit, v čem
je bota. Stejně tak jsem nabídl Honzovi 1VAO, že pokud mi pošle výpisy z
upload logu na IARU server, mohl bych odmítnutým stanicím nabídnout pomoc a
"školení" alespoň ex post, aby se jim to příště nestávalo.

73 Tonda OK2VMC

P.S. Pokud se v něčem mýlím, opravte mne.

Antonín Benek, OK2VMC

 <mailto:ok2vmc na wo.cz> ok2vmc na wo.cz or  <mailto:abenek na tiscali.cz>
abenek na tiscali.cz