[Ok_vkv_list] kmitočet OK0ET na 24GHz???

Alexandr Kobranov alexandr.kobranov na seznam.cz
Středa Červenec 4 21:10:44 CEST 2018

Zdravím přátelé,
mám dotaz, který jsem si čříkal, že dnes už snad ani nebudu muset pokládat,
ale na standardních informačních kanálech jsem nenašel odpověď :-(

Nevíte někdo, prosím, aktuální (přibližný) kmitočet majáku OK0ET v pásmu 24
GHz?

Neptám se, protože bych ho neslyšel - právě naopak, slyším ho velmi dobře.
Problém je, že na kmitočtu, kde bych ho nečekal a zároveň pomocný oscilátor-
kalibrátor mi celkem sedí. Rozdíl kmitočtu majáku mi ale přijde mimo možné
tolerance - buď se tedy pohnul maják, nebo ta lokální reference mi jede na
jiném kmitočtu, než deklarováno.

Na clusteru jsem našel report někdy z dubna 2018 - 24 048.760 (což je značný
posun od původních cca .900) - znamená to, že jede dolů??

Já teď mám někde okolo .670 - je to možné??

Možná by stálo za to, ty kmitočty majáku DOPSAT (a občas aktualizovat) např.
na https://www.hamqth.com/OK0ET

to by dost pomohlo v podobných situacích, kdy někdo doma na stole cosi
nastavuje a přes okno ho slyší :-)

Díky za případnou informaci,

73!

L. -dst-