<html><body>Jirko, to je potom stejné jako když jsi na ON4KST, značku máš, lokátor máš, report můžeš dostat 59 nebo 55 a číslo už nějak vydoluješ........ ON4KST je vlastně takový call3.txt :-)<br><br>-- <br>Zdenek - OK1DFC<br>www.ok1dfc.com<br>QRV EME 144 MHz - 24 GHz<br>WAC 432 - 1296 - 2320 MHz<br>WAZ #9 - WAS 432 #29<br>DXCC 432 - 1296 MHz<br><br><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jiri Sanda <sanda@jimaz.cz><br>
<br>
Datum: 25. 4. 2019 12:15:30<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list]
Všeobecné podmíneky závodů na VKV - diskuse - čas
</aside><br><blockquote data-email="sanda@jimaz.cz">
<div>
<p>Zdeňku o tom já nediskutuju - já "napadám" užití CALLxxxxx.*</p>
<p>Jirka<br>
</p>
<div>Dne 25.4.2019 v 11:49 Zdenek
SAMEK-OK1DFC napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
Jirko, ve věci EME s Tebou nemohu souhlasit. Spojení provozem
QRA64 na MW EME pásmech není "deep search" jelikož nepoužívá
databázi call3.txt a "averaging" k dohledání, na rozdíl od JT v PC
nebo lidského mozku, který má takovou databázi rovněž uloženou.
Zvláště na EME MW pásmech Ti mohu aktivní stanice jmenovat z
hlavy. Technická a i provozní náročnost takového spojení je mnohem
složitější než při závodě ať na KV nebo VKV dávat 59 nebo 55.<br>
<br>
-- <br>
Zdenek - OK1DFC<br>
<a href="http://www.ok1dfc.com">www.ok1dfc.com</a><br>
QRV EME 144 MHz - 24 GHz<br>
WAC 432 - 1296 - 2320 MHz<br>
WAZ #9 - WAS 432 #29<br>
DXCC 432 - 1296 MHz<br>
<br>
<aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jiri Sanda <a href="mailto:sanda@jimaz.cz"><sanda@jimaz.cz></a><br>
Komu: <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 25. 4. 2019 11:11:44<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky závodů na VKV -
diskuse - čas
</aside>
<br>
<blockquote data-email="sanda@jimaz.cz">
<div>
<p>Přátelé, ještě jeden bod k diskusi - bod, který Honza 1VAO
zapoměl zmínit a to časová tolerance platnosti spojení. Je
to citlivé téma, a konkrétně "numericky" není tolerance v
dokumentech IARU přesně vymezena, je řečeno cca: spojení je
určeno shodou času.... ale co to je ??? <br>
</p>
<p>Pro vysvětlení před 6 lety probíhalo jednání na téma co je
nutné, aby "spojení bylo spojení", ve skupině KV to bylo
vyřešeno za 10 minut, ve skupině VKV se o tom jednalo více
než 12 hodin a oni byli ti co odmítli nějaký přesný čas....
to téma je pro KV jednoduché pro VKV už ne tak. Máme
například "deep search" při EME a je to ještě spojení ?
Podle mne ne, ale to je můj soukromý nevýznamný
neakceptovaný názor. Z takových věcí plynula neochota uvést
nějaký přesný čas.<br>
</p>
<p>V našich podmínkách to není nijak dodatečně ošetřeno. V
podmínkách okolních států je to různě. Vznikli z tohoto
tématu asi 3x-5x všeliké připomínky. <br>
</p>
<p>Můj návrh je dát do podmínek tolerování 10 minut neshody.
To je to co je obvyklá praxe na KV. Myslím, že i u
"dlouhých" spojení na vyšších pásmech to nečiní, zejména pak
v dnešní době, problém.<br>
</p>
<p>Co vy na to ?<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p>73 !</p>
<p>Jirka</p>
<p>OK1RI<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<div>Dne 25.4.2019 v 10:56 OK1DOM napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Zbyňku,<br>
tohle přesně je obsahem mých příspěvků. V prvním jsem
nedovolil současný provoz 6h a 24h, ve druhém na základě
doporučení IARU upravil, že provoz nad 6h bude jen pro
kontrolu. Pochopitelně pro přihlášení do 6h kategorie.<br>
Takže nejsme ve při.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
<br>
Dne 25.4.2019 v 8:40 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>v příloze je graficky to, co jsem včera napsal v
textu. Mělo by to snadno pochopitelné. Každý může
závodit, jak chce, nikdo není omezován v počtu QSO nebo
době závodění. Kdo se rozhodne pro 6 hod kategorii, bude
všude (logicky) hodnocen s výsledkem za 6 hodin. I
stanice v 6 hod kategorii budou hodnoceny v MČR-VKV.</div>
<div><br>
</div>
<div>Považuji to za vyvážený návrh, který nikomu neuškodí,
nikoho neoprávněně nezvýhodní, není možné "chytračit".
Rozhodnuti v účasti 24h versus 6h je ryze na uvážení
stanice.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a href="mailto:ok1dom@seznam.cz"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: OK_VKV List <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"><ok_vkv_list@lists.crk.cz></a><br>
Datum: 24. 4. 2019 18:47:29<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky závodů na
VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div> Zbyňku,<br>
zprávu od IARU jsem nečetl. Když jsi mi ocitoval
příslušný bod, tak jsem upravil svůj návrh tak, aby to
bylo schůdné, kontrolovatelné a 6h kategorie měla
nějaký smysl. Honzovy (OK1VAO) připomínky beru a
snažím se situaci vyřešit.<br>
Zkus ten bod nějak nakoncipovat podle svého. Rád si ho
přečtu.<br>
Jde o to, aby si lidi zazávodili a měli z toho dobrý
pocit.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
<br>
<br>
<div>Dne 24.4.2019 v 11:29 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>v 9:15 jsi JASNĚ napsal, že jim to chceš
zakázat:</div>
<div>"Stačilo by omezení, že stanice hodnocená v 6h
kategorii<b> nesmí pracovat déle, než těch 6h</b>."<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>v 11:05 zas píšeš:<br>
</div>
<div>"To klidně můžou pracovat dál"</div>
<div><br>
</div>
<div>Tvé názory mi připadajní značně nekonzistentní.
Klidně si přečti tvé emaily níže.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a href="mailto:ok1dom@seznam.cz"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 24. 4. 2019 11:05:40<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky
závodů na VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>To klidně můžou pracovat dál, ale hodnocen
bude jen úsek 6h a ten se promítne i do
dalších kategorií. Zbytek spojení mimo 6h bude
jen pro kontrolu. <br>
Jak jednoduché.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
Dne 24.4.2019 v 9:24 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>IARU přímo vyzývá, aby účastníci
kategorie 6h vysílali déle, zatímco ty
navrhuješ, aby se jim to zakázalo:</div>
<div>"<i>Participants are welcome to operate
longer than 6 hours and in such case they
shall send their complete log</i>"<br>
</div>
<div><a href="https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018">https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018</a></div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a href="mailto:ok1dom@seznam.cz"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 24. 4. 2019 9:15:55<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné
podmíneky závodů na VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>Honzo,<br>
nějak nerozumím zejména jedné úvaze.
Pokud se stanice zúčastní jen 6 hodin a
výsledky pošle do všech kategorií, tak
ve 24h bude nutně vzadu. To, co
popisuješ, nastane jen v případě, kdy
stanice pojede 24h a vykousne 6h část a
tu pošle ještě v 6h kategorii. Stačilo
by omezení, že stanice hodnocená v 6h
kategorii nesmí pracovat déle, než těch
6h.<br>
Potom by stanice 6h QRP by byla
hodnocena jako 6hQRP, 24hQRP, 6hLP,
24hLP, 6hHP, 24hHP, v těch dalších
kategoriích samozřejmě někde vzadu.<br>
<br>
GL! Mirek OK1DOM <br>
<br>
<br>
Dne 21.4.2019 v 19:06 OK1VAO, Jan Karel
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">ČRK
připravuje úpravy Všeobecných
podmínek závodů na VKV. Hlavním
důvodem je sladění kategorií
závodů tak, aby deníky byly
kompatibilní s vyhodnocováním na
mezinárodní úrovni. </span></font>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Zavedení
nových kategorií a zařazování
stanic do nich prošlo historickým
vývojem, který je na úrovni OK
hodnocení a mezinárodního
hodnocení různý. Do OK národního
hodnocení byly kategorie low power
do 100 W (LP), QRP do 5 W a 6-ti
hodinové kategorie zaváděny
postupně a dříve, než do hodnocení
na úrovni IARU, konkrétně LP
kategorie se v OK vyhodnocuje od
roku 2011, QRP a 6h kategorie od
roku 2016. Od počátku byly stanice
v těchto kategorií současně
uvedeny v celkové výsledkové
listině. Zařazení stanic do
kategorií LP a QRP v OK hodnocení
probíhá automaticky na základě
deklarovaného výkonu v hlavičce
edi souboru v řádku SPowe, resp.
podle PSect a času spojení v logu
do kategorie 6h. Motivací pro
automatické zařazení stanic do
příslušné kategorie byla snaha
usnadnit stanicím administrativu s
manuální editací EDI souboru.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Na
mezinárodní úrovni (IARU) začaly
být od roku 2015 vyhodnocovány
kategorie 6h single a 6h multi, od
ročníku 2018 byly kategorie
změněny tak, že přibyly kategorie
single LP, multi LP a 6h kategorie
byly sjednoceny do jedné (single a
multi dohromady). Zařazení do
kategorií je v mezinárodním
hodnocení prováděno důsledně dle
kategorie deklarované v hlavičce
EDI souboru (řádky PSect, resp.
Pband), nikoli automaticky, jako v
OK.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">V
OK hodnocení máme v současnosti
kromě LP kategorie i kategorii QRP
do 5 W. Další rozdílem je to, že
oproti OK hodnocení, kde jsou pro
dané pásmo vytvořeny tři
výsledkové listiny, celková, LP a
QRP a účastníci s výkonem do 5 W
jsou ve všech třech výsledkových
listinách v mezinárodním hodnocení
jsou dvě výsledkové listiny a
podle výkonu jsou účastníci pouze
v jedné z nich. Obě varianty mají
své pro i proti. V našem hodnocení
si stanice mohou snadno porovnat
svůj výsledek se všemi, ale
automatické zařazení nefunguje,
pokud v deníku není uveden
deklarovaný výkon.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Tyto
rozdíly vyvolaly velkou diskuzi a
stížnosti i v případech kdy si OK
účastník poslal svůj deník do IARU
hodnocení sám. IARU Contets Workig
Group CWG řešila několik stížností
nejen z OK a její pohled na věc
byl následující. IARU robot posílá
e-mail potvrzení o přijetí deníku
a jeho zařazení do kategorie,
takže účastníci měli kontrolu nad
tím, do které kategorie jsou
zařazeni. Deklarované výsledky
byly uvedeny na IARU serveru
několik měsíců před publikováním
předběžných a nakonec i finálních
výsledků. Pokud přišla námitka v
době před publikováním předběžných
výsledků, tak ji bylo vyhověno a
stanice byla přeřazena do
požadované kategorie. Stížnostem
po publikováním předběžných
výsledků již bylo vyhověno jen v
případě, že původní deník
obsahoval kategorii low power v
PSect. CWG předpokládá od
účastníků aktivní přístup.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Důsledkem
tohoto rozdílného historického
vývoje je stav, kdy mohou být
stanice uvedeny v mezinárodním
hodnocení v jiné kategorii, než v
OK národním hodnocení. Tento stav
hodláme změnit a uvést do souladu.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Pokud
bychom účastníky 6h kategorie
zařazovali také do celkové
výsledkové listiny (mimochodem se
tak chybou v nastavení serveru
stalo v předběžných výsledcích 1.
subregionálního závodu v OK), tak
by se mohlo stát, že big guns
pošlou deník do 6h, kterou s
velkou pravděpodobností vyhrají a
budou hodnoceny na předních
místech v celkové kategorii. Tím
by podle nás došlo k znehodnocení
této kategorie a možná i jisté
ztrátě motivace stanic, kteří se
účastní 6h z důvodu nemožnosti
odjet celý závod. Z těchto důvodů
zatím předpokládáme, že výsledkové
listiny budou odděleny. 6h byly
zavedeny proto, aby i stanice
které se z různých důvodů nemohou
zúčastnit celého závodu měly svoje
hodnocení.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">První
kolo diskuze na toto téma proběhlo
na letošním MW setkání na začátku
dubna. 27.-28. dubna proběhne IARU
Interim meeting ve Vídni, na
kterém bude projednáváno několik
příspěvků mimo jiné k podmínkám
závodů a IARU robotu na sběr a
vyhodnocení závodů. Původně jsme
plánovali druhé kolo diskuze až po
této akci, protože je možné, že
dojde ke změnám v mezinárodních
podmínkách. Koncem dubna vás
budeme informovat o výsledcích
IARU schůzky. </span></font> </p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Prosíme
vás o vaše názory na zařazování
deníků do výkonových kategorií
včetně 6-ti hodinových kategorií
ale i dalších podmínek všeobecných
závodů na VKV. Své příspěvky
prosím posílejte do <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
nebo <a href="mailto:vkvzavody@crk.cz">vkvzavody@crk.cz</a>.
Na základě diskuze se pokusíme
udělat návrh změn VPZ. <br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ"><br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">za
ČRK Honza ok1vao<br>
</span></font></p>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
</blockquote>
</div>_______________________________________________<br>Ok_vkv_list mailing list<br>Ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list<br></blockquote></body></html>