<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<p>Zdeňku,<br>
</p>
<p>no je a není..... nicméně určitá podobnost tam je, to nepopírám.
Co je spojení je nějak deklarováno IARU, skupina C5 to po boji
"nějak" dala a C4 na to kývlo, protože pokud by nekývlo, nebude
nic......<br>
</p>
<p>To ale není téma diskuse. Téma diskuse je kolik minut tolerovat v
závodech.</p>
<p><br>
</p>
<p>Jirka</p>
<p>OK1RI<br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 25.4.2019 v 12:18 Zdenek
SAMEK-OK1DFC napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:KQA.2BMJ.58a3MHi3k8G.1SmObm@seznam.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
Jirko, to je potom stejné jako když jsi na ON4KST, značku máš,
lokátor máš, report můžeš dostat 59 nebo 55 a číslo už nějak
vydoluješ........ ON4KST je vlastně takový call3.txt :-)<br>
<br>
-- <br>
Zdenek - OK1DFC<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.ok1dfc.com">www.ok1dfc.com</a><br>
QRV EME 144 MHz - 24 GHz<br>
WAC 432 - 1296 - 2320 MHz<br>
WAZ #9 - WAS 432 #29<br>
DXCC 432 - 1296 MHz<br>
<br>
<aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jiri Sanda <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:sanda@jimaz.cz"><sanda@jimaz.cz></a><br>
<br>
Datum: 25. 4. 2019 12:15:30<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky závodů na VKV -
diskuse - čas
</aside>
<br>
<blockquote data-email="sanda@jimaz.cz">
<div>
<p>Zdeňku o tom já nediskutuju - já "napadám" užití
CALLxxxxx.*</p>
<p>Jirka<br>
</p>
<div>Dne 25.4.2019 v 11:49 Zdenek SAMEK-OK1DFC napsal(a):<br>
</div>
<blockquote> Jirko, ve věci EME s Tebou nemohu souhlasit.
Spojení provozem QRA64 na MW EME pásmech není "deep search"
jelikož nepoužívá databázi call3.txt a "averaging" k
dohledání, na rozdíl od JT v PC nebo lidského mozku, který
má takovou databázi rovněž uloženou. Zvláště na EME MW
pásmech Ti mohu aktivní stanice jmenovat z hlavy. Technická
a i provozní náročnost takového spojení je mnohem složitější
než při závodě ať na KV nebo VKV dávat 59 nebo 55.<br>
<br>
-- <br>
Zdenek - OK1DFC<br>
<a href="http://www.ok1dfc.com" moz-do-not-send="true">www.ok1dfc.com</a><br>
QRV EME 144 MHz - 24 GHz<br>
WAC 432 - 1296 - 2320 MHz<br>
WAZ #9 - WAS 432 #29<br>
DXCC 432 - 1296 MHz<br>
<br>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jiri Sanda <a href="mailto:sanda@jimaz.cz"
moz-do-not-send="true"><sanda@jimaz.cz></a><br>
Komu: <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 25. 4. 2019 11:11:44<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky závodů na
VKV - diskuse - čas </aside>
<br>
<blockquote data-email="sanda@jimaz.cz">
<div>
<p>Přátelé, ještě jeden bod k diskusi - bod, který Honza
1VAO zapoměl zmínit a to časová tolerance platnosti
spojení. Je to citlivé téma, a konkrétně "numericky"
není tolerance v dokumentech IARU přesně vymezena, je
řečeno cca: spojení je určeno shodou času.... ale co
to je ??? <br>
</p>
<p>Pro vysvětlení před 6 lety probíhalo jednání na téma
co je nutné, aby "spojení bylo spojení", ve skupině KV
to bylo vyřešeno za 10 minut, ve skupině VKV se o tom
jednalo více než 12 hodin a oni byli ti co odmítli
nějaký přesný čas.... to téma je pro KV jednoduché pro
VKV už ne tak. Máme například "deep search" při EME a
je to ještě spojení ? Podle mne ne, ale to je můj
soukromý nevýznamný neakceptovaný názor. Z takových
věcí plynula neochota uvést nějaký přesný čas.<br>
</p>
<p>V našich podmínkách to není nijak dodatečně ošetřeno.
V podmínkách okolních států je to různě. Vznikli z
tohoto tématu asi 3x-5x všeliké připomínky. <br>
</p>
<p>Můj návrh je dát do podmínek tolerování 10 minut
neshody. To je to co je obvyklá praxe na KV. Myslím,
že i u "dlouhých" spojení na vyšších pásmech to
nečiní, zejména pak v dnešní době, problém.<br>
</p>
<p>Co vy na to ?<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p>73 !</p>
<p>Jirka</p>
<p>OK1RI<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<div>Dne 25.4.2019 v 10:56 OK1DOM napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Zbyňku,<br>
tohle přesně je obsahem mých příspěvků. V prvním
jsem nedovolil současný provoz 6h a 24h, ve druhém
na základě doporučení IARU upravil, že provoz nad 6h
bude jen pro kontrolu. Pochopitelně pro přihlášení
do 6h kategorie.<br>
Takže nejsme ve při.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
<br>
Dne 25.4.2019 v 8:40 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>v příloze je graficky to, co jsem včera napsal
v textu. Mělo by to snadno pochopitelné. Každý
může závodit, jak chce, nikdo není omezován v
počtu QSO nebo době závodění. Kdo se rozhodne pro
6 hod kategorii, bude všude (logicky) hodnocen s
výsledkem za 6 hodin. I stanice v 6 hod kategorii
budou hodnoceny v MČR-VKV.</div>
<div><br>
</div>
<div>Považuji to za vyvážený návrh, který nikomu
neuškodí, nikoho neoprávněně nezvýhodní, není
možné "chytračit". Rozhodnuti v účasti 24h versus
6h je ryze na uvážení stanice.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a href="mailto:ok1dom@seznam.cz"
moz-do-not-send="true"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: OK_VKV List <a
href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true"><ok_vkv_list@lists.crk.cz></a><br>
Datum: 24. 4. 2019 18:47:29<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky
závodů na VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div> Zbyňku,<br>
zprávu od IARU jsem nečetl. Když jsi mi ocitoval
příslušný bod, tak jsem upravil svůj návrh tak,
aby to bylo schůdné, kontrolovatelné a 6h
kategorie měla nějaký smysl. Honzovy (OK1VAO)
připomínky beru a snažím se situaci vyřešit.<br>
Zkus ten bod nějak nakoncipovat podle svého. Rád
si ho přečtu.<br>
Jde o to, aby si lidi zazávodili a měli z toho
dobrý pocit.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
<br>
<br>
<div>Dne 24.4.2019 v 11:29 Zbyněk OK2PIN
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>v 9:15 jsi JASNĚ napsal, že jim to chceš
zakázat:</div>
<div>"Stačilo by omezení, že stanice hodnocená
v 6h kategorii<b> nesmí pracovat déle, než
těch 6h</b>."<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>v 11:05 zas píšeš:<br>
</div>
<div>"To klidně můžou pracovat dál"</div>
<div><br>
</div>
<div>Tvé názory mi připadajní značně
nekonzistentní. Klidně si přečti tvé emaily
níže.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a
href="mailto:ok1dom@seznam.cz"
moz-do-not-send="true"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: <a
href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 24. 4. 2019 11:05:40<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné
podmíneky závodů na VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>To klidně můžou pracovat dál, ale
hodnocen bude jen úsek 6h a ten se
promítne i do dalších kategorií. Zbytek
spojení mimo 6h bude jen pro kontrolu. <br>
Jak jednoduché.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
Dne 24.4.2019 v 9:24 Zbyněk OK2PIN
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>IARU přímo vyzývá, aby účastníci
kategorie 6h vysílali déle, zatímco ty
navrhuješ, aby se jim to zakázalo:</div>
<div>"<i>Participants are welcome to
operate longer than 6 hours and in
such case they shall send their
complete log</i>"<br>
</div>
<div><a
href="https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018"
moz-do-not-send="true">https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018</a></div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail
----------<br>
Od: OK1DOM <a
href="mailto:ok1dom@seznam.cz"
moz-do-not-send="true"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: <a
href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 24. 4. 2019 9:15:55<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné
podmíneky závodů na VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote
data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>Honzo,<br>
nějak nerozumím zejména jedné
úvaze. Pokud se stanice zúčastní
jen 6 hodin a výsledky pošle do
všech kategorií, tak ve 24h bude
nutně vzadu. To, co popisuješ,
nastane jen v případě, kdy stanice
pojede 24h a vykousne 6h část a tu
pošle ještě v 6h kategorii.
Stačilo by omezení, že stanice
hodnocená v 6h kategorii nesmí
pracovat déle, než těch 6h.<br>
Potom by stanice 6h QRP by byla
hodnocena jako 6hQRP, 24hQRP,
6hLP, 24hLP, 6hHP, 24hHP, v těch
dalších kategoriích samozřejmě
někde vzadu.<br>
<br>
GL! Mirek OK1DOM <br>
<br>
<br>
Dne 21.4.2019 v 19:06 OK1VAO, Jan
Karel napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">ČRK připravuje
úpravy Všeobecných podmínek
závodů na VKV. Hlavním
důvodem je sladění kategorií
závodů tak, aby deníky byly
kompatibilní s
vyhodnocováním na
mezinárodní úrovni. </span></font>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Zavedení nových
kategorií a zařazování
stanic do nich prošlo
historickým vývojem, který
je na úrovni OK hodnocení a
mezinárodního hodnocení
různý. Do OK národního
hodnocení byly kategorie low
power do 100 W (LP), QRP do
5 W a 6-ti hodinové
kategorie zaváděny postupně
a dříve, než do hodnocení na
úrovni IARU, konkrétně LP
kategorie se v OK
vyhodnocuje od roku 2011,
QRP a 6h kategorie od roku
2016. Od počátku byly
stanice v těchto kategorií
současně uvedeny v celkové
výsledkové listině. Zařazení
stanic do kategorií LP a QRP
v OK hodnocení probíhá
automaticky na základě
deklarovaného výkonu v
hlavičce edi souboru v řádku
SPowe, resp. podle PSect a
času spojení v logu do
kategorie 6h. Motivací pro
automatické zařazení stanic
do příslušné kategorie byla
snaha usnadnit stanicím
administrativu s manuální
editací EDI souboru.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"
lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Na mezinárodní
úrovni (IARU) začaly být od
roku 2015 vyhodnocovány
kategorie 6h single a 6h
multi, od ročníku 2018 byly
kategorie změněny tak, že
přibyly kategorie single LP,
multi LP a 6h kategorie byly
sjednoceny do jedné (single
a multi dohromady). Zařazení
do kategorií je v
mezinárodním hodnocení
prováděno důsledně dle
kategorie deklarované v
hlavičce EDI souboru (řádky
PSect, resp. Pband), nikoli
automaticky, jako v OK.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"
lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">V OK hodnocení
máme v současnosti kromě LP
kategorie i kategorii QRP do
5 W. Další rozdílem je to,
že oproti OK hodnocení, kde
jsou pro dané pásmo
vytvořeny tři výsledkové
listiny, celková, LP a QRP a
účastníci s výkonem do 5 W
jsou ve všech třech
výsledkových listinách v
mezinárodním hodnocení jsou
dvě výsledkové listiny a
podle výkonu jsou účastníci
pouze v jedné z nich. Obě
varianty mají své pro i
proti. V našem hodnocení si
stanice mohou snadno
porovnat svůj výsledek se
všemi, ale automatické
zařazení nefunguje, pokud v
deníku není uveden
deklarovaný výkon.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Tyto rozdíly
vyvolaly velkou diskuzi a
stížnosti i v případech kdy
si OK účastník poslal svůj
deník do IARU hodnocení sám.
IARU Contets Workig Group
CWG řešila několik stížností
nejen z OK a její pohled na
věc byl následující. IARU
robot posílá e-mail
potvrzení o přijetí deníku a
jeho zařazení do kategorie,
takže účastníci měli
kontrolu nad tím, do které
kategorie jsou zařazeni.
Deklarované výsledky byly
uvedeny na IARU serveru
několik měsíců před
publikováním předběžných a
nakonec i finálních
výsledků. Pokud přišla
námitka v době před
publikováním předběžných
výsledků, tak ji bylo
vyhověno a stanice byla
přeřazena do požadované
kategorie. Stížnostem po
publikováním předběžných
výsledků již bylo vyhověno
jen v případě, že původní
deník obsahoval kategorii
low power v PSect. CWG
předpokládá od účastníků
aktivní přístup.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"
lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Důsledkem
tohoto rozdílného
historického vývoje je stav,
kdy mohou být stanice
uvedeny v mezinárodním
hodnocení v jiné kategorii,
než v OK národním hodnocení.
Tento stav hodláme změnit a
uvést do souladu.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Pokud bychom
účastníky 6h kategorie
zařazovali také do celkové
výsledkové listiny
(mimochodem se tak chybou v
nastavení serveru stalo v
předběžných výsledcích 1.
subregionálního závodu v
OK), tak by se mohlo stát,
že big guns pošlou deník do
6h, kterou s velkou
pravděpodobností vyhrají a
budou hodnoceny na předních
místech v celkové kategorii.
Tím by podle nás došlo k
znehodnocení této kategorie
a možná i jisté ztrátě
motivace stanic, kteří se
účastní 6h z důvodu
nemožnosti odjet celý závod.
Z těchto důvodů zatím
předpokládáme, že výsledkové
listiny budou odděleny. 6h
byly zavedeny proto, aby i
stanice které se z různých
důvodů nemohou zúčastnit
celého závodu měly svoje
hodnocení.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">První kolo
diskuze na toto téma
proběhlo na letošním MW
setkání na začátku dubna.
27.-28. dubna proběhne IARU
Interim meeting ve Vídni, na
kterém bude projednáváno
několik příspěvků mimo jiné
k podmínkám závodů a IARU
robotu na sběr a vyhodnocení
závodů. Původně jsme
plánovali druhé kolo diskuze
až po této akci, protože je
možné, že dojde ke změnám v
mezinárodních podmínkách.
Koncem dubna vás budeme
informovat o výsledcích IARU
schůzky. </span></font> </p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Prosíme vás o
vaše názory na zařazování
deníků do výkonových
kategorií včetně 6-ti
hodinových kategorií ale i
dalších podmínek všeobecných
závodů na VKV. Své příspěvky
prosím posílejte do <a
href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
nebo <a
href="mailto:vkvzavody@crk.cz"
moz-do-not-send="true">vkvzavody@crk.cz</a>.
Na základě diskuze se
pokusíme udělat návrh změn
VPZ. <br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ"><br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span
lang="cs-CZ">za ČRK Honza
ok1vao<br>
</span></font></p>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a
href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a
href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list"
moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a
href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list"
moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a
href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list"
moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a
href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list"
moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
</blockquote>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
</blockquote>
</body>
</html>