<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<p>jiný pohled na věc je, že může dojít k situaci, kdy se čeká na
vhodný odraz od letadla a to může, v případě některých (severních)
destinací, zabrat třeba 20-30 minut (letecký provoz přes SP je
slabší). Lépe vybavená stanice první nezdařený pokus z logu vymaže
a dělá další spojení, než přijde vhodná konstelace. Protějšek,
který nenajde na 30 minut protistanici hlídá letadlo a nechá si
spojení otevřené. Po 30 minutách se spojení povede, jedna stanice
zalohuje s časem konce pokusu, protože deník na PC to tak udělá
sám, protistanice loguje papír tužka a nechá tam čas začátku
pokusu. Nezávodí, o nic mu nejde, pošle deník pro kontrolu a vůbec
ho nenapadne, že tento checklog může někomu udělat problém. Je
evidentní, že stanice, která loguje do PC, asi nebude mít blbě
jeden čas a ostatní dobře, zejména když dělá jedno spojení za
druhým a pokud má v errorlogu chyby v nesouladu času, tak to asi
bude nepořádek v logu protistanice, která závodí nezávodí a má v
deníku nepořádek. Chceme za takové chyby penalizovat stanici,
která chybu s velkou pravděpodobností nezpůsobila a čas v jejím
logu nejspíš odpovídá skutečnosti?<br>
</p>
<pre class="moz-signature" cols="72">S pozdravem / Best regards,
Miloslav Hakr
tel. +420777144300
</pre>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 25.4.2019 v 11:11 Jiri Sanda
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:704987ef-223f-a2f4-07dd-02e96a055f5b@jimaz.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p>Přátelé, ještě jeden bod k diskusi - bod, který Honza 1VAO
zapoměl zmínit a to časová tolerance platnosti spojení. Je to
citlivé téma, a konkrétně "numericky" není tolerance v
dokumentech IARU přesně vymezena, je řečeno cca: spojení je
určeno shodou času.... ale co to je ??? <br>
</p>
<p>Pro vysvětlení před 6 lety probíhalo jednání na téma co je
nutné, aby "spojení bylo spojení", ve skupině KV to bylo
vyřešeno za 10 minut, ve skupině VKV se o tom jednalo více než
12 hodin a oni byli ti co odmítli nějaký přesný čas.... to téma
je pro KV jednoduché pro VKV už ne tak. Máme například "deep
search" při EME a je to ještě spojení ? Podle mne ne, ale to je
můj soukromý nevýznamný neakceptovaný názor. Z takových věcí
plynula neochota uvést nějaký přesný čas.<br>
</p>
<p>V našich podmínkách to není nijak dodatečně ošetřeno. V
podmínkách okolních států je to různě. Vznikli z tohoto tématu
asi 3x-5x všeliké připomínky. <br>
</p>
<p>Můj návrh je dát do podmínek tolerování 10 minut neshody. To je
to co je obvyklá praxe na KV. Myslím, že i u "dlouhých" spojení
na vyšších pásmech to nečiní, zejména pak v dnešní době,
problém.<br>
</p>
<p>Co vy na to ?<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p>73 !</p>
<p>Jirka</p>
<p>OK1RI<br>
</p>
<p><br>
</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 25.4.2019 v 10:56 OK1DOM
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:6133c7e3-1b56-2ca6-6c3f-271a0fbb5794@seznam.cz">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<div class="moz-cite-prefix">Zbyňku,<br>
tohle přesně je obsahem mých příspěvků. V prvním jsem
nedovolil současný provoz 6h a 24h, ve druhém na základě
doporučení IARU upravil, že provoz nad 6h bude jen pro
kontrolu. Pochopitelně pro přihlášení do 6h kategorie.<br>
Takže nejsme ve při.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
<br>
Dne 25.4.2019 v 8:40 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:RBU.3rXeq.4sm4G0hjX2C.1SmLP0@seznam.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;
charset=UTF-8">
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>v příloze je graficky to, co jsem včera napsal v textu.
Mělo by to snadno pochopitelné. Každý může závodit, jak
chce, nikdo není omezován v počtu QSO nebo době závodění.
Kdo se rozhodne pro 6 hod kategorii, bude všude (logicky)
hodnocen s výsledkem za 6 hodin. I stanice v 6 hod kategorii
budou hodnoceny v MČR-VKV.</div>
<div><br>
</div>
<div>Považuji to za vyvážený návrh, který nikomu neuškodí,
nikoho neoprávněně nezvýhodní, není možné "chytračit".
Rozhodnuti v účasti 24h versus 6h je ryze na uvážení
stanice.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:ok1dom@seznam.cz" moz-do-not-send="true"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: OK_VKV List <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true"><ok_vkv_list@lists.crk.cz></a><br>
Datum: 24. 4. 2019 18:47:29<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky závodů na VKV
- diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div> Zbyňku,<br>
zprávu od IARU jsem nečetl. Když jsi mi ocitoval příslušný
bod, tak jsem upravil svůj návrh tak, aby to bylo schůdné,
kontrolovatelné a 6h kategorie měla nějaký smysl. Honzovy
(OK1VAO) připomínky beru a snažím se situaci vyřešit.<br>
Zkus ten bod nějak nakoncipovat podle svého. Rád si ho
přečtu.<br>
Jde o to, aby si lidi zazávodili a měli z toho dobrý
pocit.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
<br>
<br>
<div>Dne 24.4.2019 v 11:29 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>v 9:15 jsi JASNĚ napsal, že jim to chceš zakázat:</div>
<div>"Stačilo by omezení, že stanice hodnocená v 6h
kategorii<b> nesmí pracovat déle, než těch 6h</b>."<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>v 11:05 zas píšeš:<br>
</div>
<div>"To klidně můžou pracovat dál"</div>
<div><br>
</div>
<div>Tvé názory mi připadajní značně nekonzistentní.
Klidně si přečti tvé emaily níže.<br>
</div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a href="mailto:ok1dom@seznam.cz"
moz-do-not-send="true"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 24. 4. 2019 11:05:40<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky závodů
na VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>To klidně můžou pracovat dál, ale hodnocen bude
jen úsek 6h a ten se promítne i do dalších
kategorií. Zbytek spojení mimo 6h bude jen pro
kontrolu. <br>
Jak jednoduché.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
Dne 24.4.2019 v 9:24 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>IARU přímo vyzývá, aby účastníci kategorie 6h
vysílali déle, zatímco ty navrhuješ, aby se jim
to zakázalo:</div>
<div>"<i>Participants are welcome to operate
longer than 6 hours and in such case they
shall send their complete log</i>"<br>
</div>
<div><a
href="https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018"
moz-do-not-send="true">https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018</a></div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
</div>
<div><br>
</div>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a href="mailto:ok1dom@seznam.cz"
moz-do-not-send="true"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 24. 4. 2019 9:15:55<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky
závodů na VKV - diskuse </aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>Honzo,<br>
nějak nerozumím zejména jedné úvaze. Pokud
se stanice zúčastní jen 6 hodin a výsledky
pošle do všech kategorií, tak ve 24h bude
nutně vzadu. To, co popisuješ, nastane jen v
případě, kdy stanice pojede 24h a vykousne
6h část a tu pošle ještě v 6h kategorii.
Stačilo by omezení, že stanice hodnocená v
6h kategorii nesmí pracovat déle, než těch
6h.<br>
Potom by stanice 6h QRP by byla hodnocena
jako 6hQRP, 24hQRP, 6hLP, 24hLP, 6hHP,
24hHP, v těch dalších kategoriích samozřejmě
někde vzadu.<br>
<br>
GL! Mirek OK1DOM <br>
<br>
<br>
Dne 21.4.2019 v 19:06 OK1VAO, Jan Karel
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">ČRK
připravuje úpravy Všeobecných podmínek
závodů na VKV. Hlavním důvodem je
sladění kategorií závodů tak, aby
deníky byly kompatibilní s
vyhodnocováním na mezinárodní úrovni.
</span></font> </p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">Zavedení
nových kategorií a zařazování stanic
do nich prošlo historickým vývojem,
který je na úrovni OK hodnocení a
mezinárodního hodnocení různý. Do OK
národního hodnocení byly kategorie low
power do 100 W (LP), QRP do 5 W a 6-ti
hodinové kategorie zaváděny postupně a
dříve, než do hodnocení na úrovni
IARU, konkrétně LP kategorie se v OK
vyhodnocuje od roku 2011, QRP a 6h
kategorie od roku 2016. Od počátku
byly stanice v těchto kategorií
současně uvedeny v celkové výsledkové
listině. Zařazení stanic do kategorií
LP a QRP v OK hodnocení probíhá
automaticky na základě deklarovaného
výkonu v hlavičce edi souboru v řádku
SPowe, resp. podle PSect a času
spojení v logu do kategorie 6h.
Motivací pro automatické zařazení
stanic do příslušné kategorie byla
snaha usnadnit stanicím administrativu
s manuální editací EDI souboru.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">Na
mezinárodní úrovni (IARU) začaly být
od roku 2015 vyhodnocovány kategorie
6h single a 6h multi, od ročníku 2018
byly kategorie změněny tak, že přibyly
kategorie single LP, multi LP a 6h
kategorie byly sjednoceny do jedné
(single a multi dohromady). Zařazení
do kategorií je v mezinárodním
hodnocení prováděno důsledně dle
kategorie deklarované v hlavičce EDI
souboru (řádky PSect, resp. Pband),
nikoli automaticky, jako v OK.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">V OK
hodnocení máme v současnosti kromě LP
kategorie i kategorii QRP do 5 W.
Další rozdílem je to, že oproti OK
hodnocení, kde jsou pro dané pásmo
vytvořeny tři výsledkové listiny,
celková, LP a QRP a účastníci s
výkonem do 5 W jsou ve všech třech
výsledkových listinách v mezinárodním
hodnocení jsou dvě výsledkové listiny
a podle výkonu jsou účastníci pouze v
jedné z nich. Obě varianty mají své
pro i proti. V našem hodnocení si
stanice mohou snadno porovnat svůj
výsledek se všemi, ale automatické
zařazení nefunguje, pokud v deníku
není uveden deklarovaný výkon.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">Tyto
rozdíly vyvolaly velkou diskuzi a
stížnosti i v případech kdy si OK
účastník poslal svůj deník do IARU
hodnocení sám. IARU Contets Workig
Group CWG řešila několik stížností
nejen z OK a její pohled na věc byl
následující. IARU robot posílá e-mail
potvrzení o přijetí deníku a jeho
zařazení do kategorie, takže účastníci
měli kontrolu nad tím, do které
kategorie jsou zařazeni. Deklarované
výsledky byly uvedeny na IARU serveru
několik měsíců před publikováním
předběžných a nakonec i finálních
výsledků. Pokud přišla námitka v době
před publikováním předběžných
výsledků, tak ji bylo vyhověno a
stanice byla přeřazena do požadované
kategorie. Stížnostem po publikováním
předběžných výsledků již bylo vyhověno
jen v případě, že původní deník
obsahoval kategorii low power v PSect.
CWG předpokládá od účastníků aktivní
přístup.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">Důsledkem
tohoto rozdílného historického vývoje
je stav, kdy mohou být stanice uvedeny
v mezinárodním hodnocení v jiné
kategorii, než v OK národním
hodnocení. Tento stav hodláme změnit a
uvést do souladu.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">Pokud
bychom účastníky 6h kategorie
zařazovali také do celkové výsledkové
listiny (mimochodem se tak chybou v
nastavení serveru stalo v předběžných
výsledcích 1. subregionálního závodu v
OK), tak by se mohlo stát, že big guns
pošlou deník do 6h, kterou s velkou
pravděpodobností vyhrají a budou
hodnoceny na předních místech v
celkové kategorii. Tím by podle nás
došlo k znehodnocení této kategorie a
možná i jisté ztrátě motivace stanic,
kteří se účastní 6h z důvodu
nemožnosti odjet celý závod. Z těchto
důvodů zatím předpokládáme, že
výsledkové listiny budou odděleny. 6h
byly zavedeny proto, aby i stanice
které se z různých důvodů nemohou
zúčastnit celého závodu měly svoje
hodnocení.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">První
kolo diskuze na toto téma proběhlo na
letošním MW setkání na začátku dubna.
27.-28. dubna proběhne IARU Interim
meeting ve Vídni, na kterém bude
projednáváno několik příspěvků mimo
jiné k podmínkám závodů a IARU robotu
na sběr a vyhodnocení závodů. Původně
jsme plánovali druhé kolo diskuze až
po této akci, protože je možné, že
dojde ke změnám v mezinárodních
podmínkách. Koncem dubna vás budeme
informovat o výsledcích IARU schůzky.
</span></font> </p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">Prosíme
vás o vaše názory na zařazování deníků
do výkonových kategorií včetně 6-ti
hodinových kategorií ale i dalších
podmínek všeobecných závodů na VKV.
Své příspěvky prosím posílejte do <a
href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
nebo <a
href="mailto:vkvzavody@crk.cz"
moz-do-not-send="true">vkvzavody@crk.cz</a>.
Na základě diskuze se pokusíme udělat
návrh změn VPZ. <br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ"><br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font
color="#000000"><span lang="cs-CZ">za
ČRK Honza ok1vao<br>
</span></font></p>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a
href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list"
moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a
href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list"
moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz"
moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list"
moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz" moz-do-not-send="true">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list" moz-do-not-send="true">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>