<html><body>No, to je alespoň fundovaný příspěvek. <br><br>-- <br>Zdenek - OK1DFC<br>www.ok1dfc.com<br>QRV EME 144 MHz - 24 GHz<br>WAC 432 - 1296 - 2320 MHz<br>WAZ #9 - WAS 432 #29<br>DXCC 432 - 1296 MHz<br><br><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jan Pech <zan4branik@seznam.cz><br>
Komu: ok1dom@seznam.cz<br>
Datum: 24. 4. 2019 12:10:09<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list]
Všeobecné podmíneky závodů na VKV - diskuse
</aside><br><blockquote data-email="zan4branik@seznam.cz">Ahoj, jsem pro zákaz vysílání po 6 hodinách. A zaslání deníku jen do jedné kategorie. Tedy ne že si vybere úsek 6 hodin a pošle jeden deník do 6 hodinové kategorie a druhy do 24 hodinové. To by pak vyhrávali porad Ti sami. Protože v prvních šesti hodinách se udělá stejně největší procento spojeni. Ve 24 hodinové kategorii taky nikdo nevysílá po uplynutí 24 hodin. To je ticho, ze by se dalo krájet. Honza OK9atd.<div><br><div><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <ok1dom@seznam.cz><br>
Komu: ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>
Datum: 24. 4. 2019 11:06:39<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list]
Všeobecné podmíneky závodů na VKV - diskuse
</aside><br><blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>To klidně můžou pracovat dál, ale
hodnocen bude jen úsek 6h a ten se promítne i do dalších
kategorií. Zbytek spojení mimo 6h bude jen pro kontrolu. <br>
Jak jednoduché.<br>
GL! Mirek OK1DOM<br>
<br>
Dne 24.4.2019 v 9:24 Zbyněk OK2PIN napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Ahoj Mirku,</div>
<div><br>
</div>
<div>IARU přímo vyzývá, aby účastníci kategorie 6h vysílali déle,
zatímco ty navrhuješ, aby se jim to zakázalo:</div>
<div>"<i>Participants are welcome to operate longer than 6 hours
and in such case they shall send their complete log</i>"<br>
</div>
<div><a href="https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018">https://www.iaru-r1.org/index.php/vhfuhsshf/contest-matters/contest-rules-for-2018</a></div>
<div><br>
</div>
<div>73! Zbyněk, OK2PIN<br>
</div>
<div><br>
</div>
<aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: OK1DOM <a href="mailto:ok1dom@seznam.cz"><ok1dom@seznam.cz></a><br>
Komu: <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
Datum: 24. 4. 2019 9:15:55<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list] Všeobecné podmíneky závodů na VKV -
diskuse
</aside>
<br>
<blockquote data-email="ok1dom@seznam.cz">
<div>
<div>Honzo,<br>
nějak nerozumím zejména jedné úvaze. Pokud se stanice
zúčastní jen 6 hodin a výsledky pošle do všech kategorií,
tak ve 24h bude nutně vzadu. To, co popisuješ, nastane jen v
případě, kdy stanice pojede 24h a vykousne 6h část a tu
pošle ještě v 6h kategorii. Stačilo by omezení, že stanice
hodnocená v 6h kategorii nesmí pracovat déle, než těch 6h.<br>
Potom by stanice 6h QRP by byla hodnocena jako 6hQRP,
24hQRP, 6hLP, 24hLP, 6hHP, 24hHP, v těch dalších kategoriích
samozřejmě někde vzadu.<br>
<br>
GL! Mirek OK1DOM <br>
<br>
<br>
Dne 21.4.2019 v 19:06 OK1VAO, Jan Karel napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">ČRK připravuje úpravy Všeobecných
podmínek závodů na VKV. Hlavním důvodem je sladění
kategorií závodů tak, aby deníky byly kompatibilní s
vyhodnocováním na mezinárodní úrovni. </span></font>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Zavedení nových kategorií a zařazování
stanic do nich prošlo historickým vývojem, který je na
úrovni OK hodnocení a mezinárodního hodnocení různý.
Do OK národního hodnocení byly kategorie low power do
100 W (LP), QRP do 5 W a 6-ti hodinové kategorie
zaváděny postupně a dříve, než do hodnocení na úrovni
IARU, konkrétně LP kategorie se v OK vyhodnocuje od
roku 2011, QRP a 6h kategorie od roku 2016. Od počátku
byly stanice v těchto kategorií současně uvedeny v
celkové výsledkové listině. Zařazení stanic do
kategorií LP a QRP v OK hodnocení probíhá automaticky
na základě deklarovaného výkonu v hlavičce edi souboru
v řádku SPowe, resp. podle PSect a času spojení v logu
do kategorie 6h. Motivací pro automatické zařazení
stanic do příslušné kategorie byla snaha usnadnit
stanicím administrativu s manuální editací EDI
souboru.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Na mezinárodní úrovni (IARU) začaly být
od roku 2015 vyhodnocovány kategorie 6h single a 6h
multi, od ročníku 2018 byly kategorie změněny tak, že
přibyly kategorie single LP, multi LP a 6h kategorie
byly sjednoceny do jedné (single a multi dohromady).
Zařazení do kategorií je v mezinárodním hodnocení
prováděno důsledně dle kategorie deklarované v
hlavičce EDI souboru (řádky PSect, resp. Pband),
nikoli automaticky, jako v OK.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">V OK hodnocení máme v současnosti kromě
LP kategorie i kategorii QRP do 5 W. Další rozdílem je
to, že oproti OK hodnocení, kde jsou pro dané pásmo
vytvořeny tři výsledkové listiny, celková, LP a QRP a
účastníci s výkonem do 5 W jsou ve všech třech
výsledkových listinách v mezinárodním hodnocení jsou
dvě výsledkové listiny a podle výkonu jsou účastníci
pouze v jedné z nich. Obě varianty mají své pro i
proti. V našem hodnocení si stanice mohou snadno
porovnat svůj výsledek se všemi, ale automatické
zařazení nefunguje, pokud v deníku není uveden
deklarovaný výkon.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Tyto rozdíly vyvolaly velkou diskuzi a
stížnosti i v případech kdy si OK účastník poslal svůj
deník do IARU hodnocení sám. IARU Contets Workig Group
CWG řešila několik stížností nejen z OK a její pohled
na věc byl následující. IARU robot posílá e-mail
potvrzení o přijetí deníku a jeho zařazení do
kategorie, takže účastníci měli kontrolu nad tím, do
které kategorie jsou zařazeni. Deklarované výsledky
byly uvedeny na IARU serveru několik měsíců před
publikováním předběžných a nakonec i finálních
výsledků. Pokud přišla námitka v době před
publikováním předběžných výsledků, tak ji bylo
vyhověno a stanice byla přeřazena do požadované
kategorie. Stížnostem po publikováním předběžných
výsledků již bylo vyhověno jen v případě, že původní
deník obsahoval kategorii low power v PSect. CWG
předpokládá od účastníků aktivní přístup.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Důsledkem tohoto rozdílného historického
vývoje je stav, kdy mohou být stanice uvedeny v
mezinárodním hodnocení v jiné kategorii, než v OK
národním hodnocení. Tento stav hodláme změnit a uvést
do souladu.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Pokud bychom účastníky 6h kategorie
zařazovali také do celkové výsledkové listiny
(mimochodem se tak chybou v nastavení serveru stalo v
předběžných výsledcích 1. subregionálního závodu v
OK), tak by se mohlo stát, že big guns pošlou deník do
6h, kterou s velkou pravděpodobností vyhrají a budou
hodnoceny na předních místech v celkové kategorii. Tím
by podle nás došlo k znehodnocení této kategorie a
možná i jisté ztrátě motivace stanic, kteří se účastní
6h z důvodu nemožnosti odjet celý závod. Z těchto
důvodů zatím předpokládáme, že výsledkové listiny
budou odděleny. 6h byly zavedeny proto, aby i stanice
které se z různých důvodů nemohou zúčastnit celého
závodu měly svoje hodnocení.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">První kolo diskuze na toto téma proběhlo
na letošním MW setkání na začátku dubna. 27.-28. dubna
proběhne IARU Interim meeting ve Vídni, na kterém bude
projednáváno několik příspěvků mimo jiné k podmínkám
závodů a IARU robotu na sběr a vyhodnocení závodů.
Původně jsme plánovali druhé kolo diskuze až po této
akci, protože je možné, že dojde ke změnám v
mezinárodních podmínkách. Koncem dubna vás budeme
informovat o výsledcích IARU schůzky. </span></font>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Prosíme vás o vaše názory na zařazování
deníků do výkonových kategorií včetně 6-ti hodinových
kategorií ale i dalších podmínek všeobecných závodů na
VKV. Své příspěvky prosím posílejte do <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
nebo <a href="mailto:vkvzavody@crk.cz">vkvzavody@crk.cz</a>. Na
základě diskuze se pokusíme udělat návrh změn VPZ. <br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ"><br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">za ČRK Honza ok1vao<br>
</span></font></p>
<br>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>
_______________________________________________<br>
Ok_vkv_list mailing list<br>
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a><br>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a><br>
</blockquote>
<br>
<div></div>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</div>_______________________________________________<br>Ok_vkv_list mailing list<br>Ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list<br></blockquote></div></div>_______________________________________________<br>Ok_vkv_list mailing list<br>Ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list<br></blockquote></body></html>