<html><body><div>Ahoj,</div><div><br></div><div>já myslím, že odpověď na tuto otázku je snadná: ANO - stanice v 6h kategorii vyhodnotit samostatně <b>a zároveň </b>zahrnout i do 24h kategorie, samozřejmě s výsledkem po 6h (i když udělala další QSO po limitu, tato QSO navíc by v logu měla být pro křížovou kontrolu). <br></div><span lang="EN-GB">"<i>Every
participant that is planning to enter the 6H category MUST send his
complete LOG even if he operated longer than 6 hours. Only first 6
active hours will be used for score evaluation, while the rest of the
log (if at all) will be used for cross-check purposes.</i>"</span><div><p><br></p><div>1. Stanice jezdí různě dlouho, ne každá jede plných 24 hodin a stejně jsou v 24h kategorii, proč tedy ne i ty z 6h kategorie?<br></div>2. Stanice 6h se tak dostanou i do hodnocení MČR VKV. Byla by škoda a není žádný důvod tam tyto stanice nemít.<br><p><span lang="EN-GB"></span></p></div><div><br></div><div>PS. Větší problém vidím v nešťastném slučování SO + MO 6h kategorie. To mohou SO stanice považovat za nefér.</div><div><br></div><div>73! Zbyněk, OK2PIN<br></div><div><br></div><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Miloslav Hakr <mail@hcsradio.cz><br>
Komu: ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>
Datum: 24. 4. 2019 9:40:26<br>
Předmět: Re: [Ok_vkv_list]
Všeobecné podmíneky závodů na VKV - diskuse
</aside><br><blockquote data-email="mail@hcsradio.cz">
<div>
<p>Mirku úvaha je taková, že není cílem, aby ti dobře vybavení
vyhráli všechno a ostatní se jenom dívali. Právě kvůli tomu to, co
popisuješ, (stanice pojede 24h a vykousne 6h část a tu pošle ještě
v 6h kategorii) to nejde. Zakázat někomu vysílat v závodě není
žádoucí, proto diskuse může být leda o tom, zda do 24h výsledkové
listiny zařadit i 6h stanice s jejich 6h výsledkem, nebo je tam
nezařadit vůbec.<br>
</p>
<pre>S pozdravem / Best regards,
Miloslav Hakr
tel. +420777144300
</pre>
<div>Dne 24.4.2019 v 9:11 OK1DOM napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<div>Honzo,<br>
nějak nerozumím zejména jedné úvaze. Pokud se stanice zúčastní
jen 6 hodin a výsledky pošle do všech kategorií, tak ve 24h bude
nutně vzadu. To, co popisuješ, nastane jen v případě, kdy
stanice pojede 24h a vykousne 6h část a tu pošle ještě v 6h
kategorii. Stačilo by omezení, že stanice hodnocená v 6h
kategorii nesmí pracovat déle, než těch 6h.<br>
Potom by stanice 6h QRP by byla hodnocena jako 6hQRP, 24hQRP,
6hLP, 24hLP, 6hHP, 24hHP, v těch dalších kategoriích samozřejmě
někde vzadu.<br>
<br>
GL! Mirek OK1DOM <br>
<br>
<br>
Dne 21.4.2019 v 19:06 OK1VAO, Jan Karel napsal(a):<br>
</div>
<blockquote>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">ČRK připravuje úpravy Všeobecných podmínek
závodů na VKV. Hlavním důvodem je sladění kategorií závodů
tak, aby deníky byly kompatibilní s vyhodnocováním na
mezinárodní úrovni. </span></font> </p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Zavedení nových kategorií a zařazování stanic
do nich prošlo historickým vývojem, který je na úrovni OK
hodnocení a mezinárodního hodnocení různý. Do OK národního
hodnocení byly kategorie low power do 100 W (LP), QRP do 5
W a 6-ti hodinové kategorie zaváděny postupně a dříve, než
do hodnocení na úrovni IARU, konkrétně LP kategorie se v
OK vyhodnocuje od roku 2011, QRP a 6h kategorie od roku
2016. Od počátku byly stanice v těchto kategorií současně
uvedeny v celkové výsledkové listině. Zařazení stanic do
kategorií LP a QRP v OK hodnocení probíhá automaticky na
základě deklarovaného výkonu v hlavičce edi souboru v
řádku SPowe, resp. podle PSect a času spojení v logu do
kategorie 6h. Motivací pro automatické zařazení stanic do
příslušné kategorie byla snaha usnadnit stanicím
administrativu s manuální editací EDI souboru.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Na mezinárodní úrovni (IARU) začaly být od
roku 2015 vyhodnocovány kategorie 6h single a 6h multi, od
ročníku 2018 byly kategorie změněny tak, že přibyly
kategorie single LP, multi LP a 6h kategorie byly
sjednoceny do jedné (single a multi dohromady). Zařazení
do kategorií je v mezinárodním hodnocení prováděno
důsledně dle kategorie deklarované v hlavičce EDI souboru
(řádky PSect, resp. Pband), nikoli automaticky, jako v OK.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">V OK hodnocení máme v současnosti kromě LP
kategorie i kategorii QRP do 5 W. Další rozdílem je to, že
oproti OK hodnocení, kde jsou pro dané pásmo vytvořeny tři
výsledkové listiny, celková, LP a QRP a účastníci s
výkonem do 5 W jsou ve všech třech výsledkových listinách
v mezinárodním hodnocení jsou dvě výsledkové listiny a
podle výkonu jsou účastníci pouze v jedné z nich. Obě
varianty mají své pro i proti. V našem hodnocení si
stanice mohou snadno porovnat svůj výsledek se všemi, ale
automatické zařazení nefunguje, pokud v deníku není uveden
deklarovaný výkon.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Tyto rozdíly vyvolaly velkou diskuzi a
stížnosti i v případech kdy si OK účastník poslal svůj
deník do IARU hodnocení sám. IARU Contets Workig Group CWG
řešila několik stížností nejen z OK a její pohled na věc
byl následující. IARU robot posílá e-mail potvrzení o
přijetí deníku a jeho zařazení do kategorie, takže
účastníci měli kontrolu nad tím, do které kategorie jsou
zařazeni. Deklarované výsledky byly uvedeny na IARU
serveru několik měsíců před publikováním předběžných a
nakonec i finálních výsledků. Pokud přišla námitka v době
před publikováním předběžných výsledků, tak ji bylo
vyhověno a stanice byla přeřazena do požadované kategorie.
Stížnostem po publikováním předběžných výsledků již bylo
vyhověno jen v případě, že původní deník obsahoval
kategorii low power v PSect. CWG předpokládá od účastníků
aktivní přístup.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Důsledkem tohoto rozdílného historického
vývoje je stav, kdy mohou být stanice uvedeny v
mezinárodním hodnocení v jiné kategorii, než v OK národním
hodnocení. Tento stav hodláme změnit a uvést do souladu.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Pokud bychom účastníky 6h kategorie
zařazovali také do celkové výsledkové listiny (mimochodem
se tak chybou v nastavení serveru stalo v předběžných
výsledcích 1. subregionálního závodu v OK), tak by se
mohlo stát, že big guns pošlou deník do 6h, kterou s
velkou pravděpodobností vyhrají a budou hodnoceny na
předních místech v celkové kategorii. Tím by podle nás
došlo k znehodnocení této kategorie a možná i jisté ztrátě
motivace stanic, kteří se účastní 6h z důvodu nemožnosti
odjet celý závod. Z těchto důvodů zatím předpokládáme, že
výsledkové listiny budou odděleny. 6h byly zavedeny proto,
aby i stanice které se z různých důvodů nemohou zúčastnit
celého závodu měly svoje hodnocení.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">První kolo diskuze na toto téma proběhlo na
letošním MW setkání na začátku dubna. 27.-28. dubna
proběhne IARU Interim meeting ve Vídni, na kterém bude
projednáváno několik příspěvků mimo jiné k podmínkám
závodů a IARU robotu na sběr a vyhodnocení závodů. Původně
jsme plánovali druhé kolo diskuze až po této akci, protože
je možné, že dojde ke změnám v mezinárodních podmínkách.
Koncem dubna vás budeme informovat o výsledcích IARU
schůzky. </span></font> </p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">Prosíme vás o vaše názory na zařazování
deníků do výkonových kategorií včetně 6-ti hodinových
kategorií ale i dalších podmínek všeobecných závodů na
VKV. Své příspěvky prosím posílejte do <a href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a> nebo
<a href="mailto:vkvzavody@crk.cz">vkvzavody@crk.cz</a>.
Na základě diskuze se pokusíme udělat návrh změn VPZ. <br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ"><br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span lang="cs-CZ">za ČRK Honza ok1vao<br>
</span></font></p>
<br>
<div></div>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<div></div>
<pre>_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
</div>_______________________________________________<br>Ok_vkv_list mailing list<br>Ok_vkv_list@lists.crk.cz<br>http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list<br></blockquote></body></html>