<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">Honzo,<br>
nějak nerozumím zejména jedné úvaze. Pokud se stanice zúčastní jen
6 hodin a výsledky pošle do všech kategorií, tak ve 24h bude nutně
vzadu. To, co popisuješ, nastane jen v případě, kdy stanice pojede
24h a vykousne 6h část a tu pošle ještě v 6h kategorii. Stačilo
by omezení, že stanice hodnocená v 6h kategorii nesmí pracovat
déle, než těch 6h.<br>
Potom by stanice 6h QRP by byla hodnocena jako 6hQRP, 24hQRP,
6hLP, 24hLP, 6hHP, 24hHP, v těch dalších kategoriích samozřejmě
někde vzadu.<br>
<br>
GL! Mirek OK1DOM <br>
<br>
<br>
Dne 21.4.2019 v 19:06 OK1VAO, Jan Karel napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:JYV.gdPd.4UkFdPVlkjc.1SlACh@seznam.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">ČRK
připravuje úpravy Všeobecných podmínek závodů na VKV.
Hlavním
důvodem je sladění kategorií závodů tak, aby deníky byly
kompatibilní s vyhodnocováním na mezinárodní úrovni. </span></font>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Zavedení
nových kategorií a zařazování stanic do nich prošlo
historickým
vývojem, který je na úrovni OK hodnocení a mezinárodního
hodnocení různý. Do OK národního hodnocení byly kategorie
low
power do 100 W (LP), QRP do 5 W a 6-ti hodinové kategorie
zaváděny
postupně a dříve, než do hodnocení na úrovni IARU, konkrétně
LP kategorie se v OK vyhodnocuje od roku 2011, QRP a 6h
kategorie od
roku 2016. Od počátku byly stanice v těchto kategorií
současně
uvedeny v celkové výsledkové listině. Zařazení stanic do
kategorií LP a QRP v OK hodnocení probíhá automaticky na
základě
deklarovaného výkonu v hlavičce edi souboru v řádku SPowe,
resp.
podle PSect a času spojení v logu do kategorie 6h. Motivací
pro
automatické zařazení stanic do příslušné kategorie byla
snaha
usnadnit stanicím administrativu s manuální editací EDI
souboru.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Na
mezinárodní úrovni (IARU) začaly být od roku 2015
vyhodnocovány
kategorie 6h single a 6h multi, od ročníku 2018 byly
kategorie
změněny tak, že přibyly kategorie single LP, multi LP a 6h
kategorie byly sjednoceny do jedné (single a multi
dohromady).
Zařazení do kategorií je v mezinárodním hodnocení prováděno
důsledně dle kategorie deklarované v hlavičce EDI souboru
(řádky
PSect, resp. Pband), nikoli automaticky, jako v OK.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">V
OK hodnocení máme v současnosti kromě LP kategorie i
kategorii
QRP do 5 W. Další rozdílem je to, že oproti OK hodnocení,
kde
jsou pro dané pásmo vytvořeny tři výsledkové listiny,
celková,
LP a QRP a účastníci s výkonem do 5 W jsou ve všech třech
výsledkových listinách v mezinárodním hodnocení jsou dvě
výsledkové listiny a podle výkonu jsou účastníci pouze v
jedné
z nich. Obě varianty mají své pro i proti. V našem hodnocení
si
stanice mohou snadno porovnat svůj výsledek se všemi, ale
automatické zařazení nefunguje, pokud v deníku není uveden
deklarovaný výkon.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Tyto
rozdíly vyvolaly velkou diskuzi a stížnosti i v případech
kdy si
OK účastník poslal svůj deník do IARU hodnocení sám. IARU
Contets Workig Group CWG řešila několik stížností nejen z OK
a
její pohled na věc byl následující. IARU robot posílá e-mail
potvrzení o přijetí deníku a jeho zařazení do kategorie,
takže
účastníci měli kontrolu nad tím, do které kategorie jsou
zařazeni. Deklarované výsledky byly uvedeny na IARU serveru
několik měsíců před publikováním předběžných a nakonec i
finálních výsledků. Pokud přišla námitka v době před
publikováním předběžných výsledků, tak ji bylo vyhověno a
stanice byla přeřazena do požadované kategorie. Stížnostem
po
publikováním předběžných výsledků již bylo vyhověno jen v
případě, že původní deník obsahoval kategorii low power v
PSect. CWG předpokládá od účastníků aktivní přístup.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm" lang="cs-CZ"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Důsledkem
tohoto rozdílného historického vývoje je stav, kdy mohou být
stanice uvedeny v mezinárodním hodnocení v jiné kategorii,
než v
OK národním hodnocení. Tento stav hodláme změnit a uvést do
souladu.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Pokud
bychom účastníky 6h kategorie zařazovali také do celkové
výsledkové listiny (mimochodem se tak chybou v nastavení
serveru
stalo v předběžných výsledcích 1. subregionálního závodu v
OK), tak by se mohlo stát, že big guns pošlou deník do 6h,
kterou
s velkou pravděpodobností vyhrají a budou hodnoceny na
předních
místech v celkové kategorii. Tím by podle nás došlo k
znehodnocení této kategorie a možná i jisté ztrátě motivace
stanic, kteří se účastní 6h z důvodu nemožnosti odjet celý
závod. Z těchto důvodů zatím předpokládáme, že výsledkové
listiny budou odděleny. 6h byly zavedeny proto, aby i
stanice které
se z různých důvodů nemohou zúčastnit celého závodu měly
svoje hodnocení.</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">První
kolo diskuze na toto téma proběhlo na letošním MW setkání na
začátku dubna. 27.-28. dubna proběhne IARU Interim meeting
ve
Vídni, na kterém bude projednáváno několik příspěvků mimo
jiné k podmínkám závodů a IARU robotu na sběr a vyhodnocení
závodů. Původně jsme plánovali druhé kolo diskuze až po této
akci, protože je možné, že dojde ke změnám v mezinárodních
podmínkách. Koncem dubna vás budeme informovat o výsledcích
IARU
schůzky. </span></font>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><br>
</p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">Prosíme
vás o vaše názory na zařazování deníků do výkonových
kategorií včetně 6-ti hodinových kategorií ale i dalších
podmínek všeobecných závodů na VKV. Své příspěvky prosím
posílejte do <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:ok_vkv_list@lists.crk.cz">ok_vkv_list@lists.crk.cz</a> nebo <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:vkvzavody@crk.cz">vkvzavody@crk.cz</a>.
Na základě diskuze se
pokusíme udělat návrh změn VPZ. <br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ"><br>
</span></font></p>
<p style="margin-bottom:0cm"><font color="#000000"><span
lang="cs-CZ">za ČRK Honza ok1vao<br>
</span></font></p>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
Ok_vkv_list mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Ok_vkv_list@lists.crk.cz">Ok_vkv_list@lists.crk.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list">http://lists.crk.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/ok_vkv_list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>