[Ok_vkv_list] QSO ve stejném LOC

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Úterý Listopad 23 08:38:31 CET 2021

Ahoj, Petře,

v podmínkách to je:

16.Bodování.
Za každý kilometrpřeklenuté vzdálenosti mezi oběma stanicemi se počítá
jeden bod. Bodová hodnota
spojení v soutěžním deníku musí být uvedena jako celé číslo. Za spojení
v tomtéž WW-lokátoru se počítá
1 bod.

Přesněji je to ve
https://www.iaru-r1.org/wp-content/uploads/2021/03/VHF_Handbook_V9.01.pdf

1.10 Scoring
50 and 70 MHz CW/SSB only, 145 MHz and UHF/Microwave Contests
For the amateur bands up to 10 GHz inclusive, points will be scored on
the basis of one point per
kilometre, i.e. the calculated distance in kilometres will be truncated
to an integer value and 1 km will be
added. The centre of each locator square is used for distance
calculations. In order to make contest scores
comparable, for the conversion from degrees to kilometres a factor of
111.2 should be used when
calculating distances with the aid of the spherical geometry equation.

73 Láďa, OK1ZIA