[Ok_pell-mell] [ok_list] Zákaz HAM provozu na Ukrajině po dobu nouzového stavu

Karel Julis kj na cuni.cz
Sobota Únor 26 01:06:49 CET 2022

Ahoj vespolek,

Putin neměl moc na vybranou a situaci vybral postupem šachisty. Proč?

Protože zasraná NATO pořád expandovala na východ a budovala útočné
vojenské základny stále blíže ruským hranicím. Poměr počtu zahraničních
vojenských základen 800 NATO proti cca 10 ruským dává jasný obrázek. To
vše v rozporu s příslibem, že od pádu Varšavské smlouvy prý nebude třeba
NATO dále na východ rozšiřovat. Jenže vůně ruského nerostného bohatství
nedává Západu spát a mlsné sliny kapou.

Po Majdanu bylo jasné, že Západ Ukrajině pokoj nedá. A taky nedal.
Dosadil si do čela Ukrajiny kašpara na dálkové ovládání Zelenského. Dnes
je přeci tak jednoduché zmanipulovat volby - a blbí jim věří, jako
nástroji demokracie. Kdepak. Občan je zajímavý vždycky dva dny jednou za
4 roky, po zbytek doby plať daně, uhlíři. Ale zpátky k Ukrajině. Jenže
kašpárek moc nefungoval.

I přesto ale hrozilo, že základny NATO se ocitnou přímo na ruské hranici
s dostřelem na Moskvu v časovém horizontu minut. Je to asi tak stejná
představa, jako kdyby Rusko vybudovalo vojenskou základnu v Torontu
(stejných cca 500 km). To by byl jekot, co? Západ zjistil, že svojí
expanzí neprojde přes Bělorusko, Lukašenko se nenechal koupit. Takže
Ukrajina zbyla jedinou možností. Incirlik a Camp Bondsteel jsou pořád
moc daleko.

Putin vcelku elegantně využil ruské enklávy D / L republik a prohlásil
je za autonomní. No a drtivá ruská většina v této oblasti ho pak už sama
požádala o ochranu. Takže Putin vykonal velmi riskantní manévr, ale v
jádru jediný možný, který (zatím) zabránil vzniku otevřené, horké velké
války.

Podle mého názoru není Rus tak blbý, aby nějak dvakrát toužil po
Eurounijí ekonomicky zbídačené Evropě. Co by si tu vzal? Nerostné
bohatství, jehož má o několik řádů víc, než my? Zpovykaný oportunistický
národ, který, jen co vytáhl hlavu z prdele Kremelské, obratem ji narval
do řiti Bruselské? Strategické umístění - nojo, ale proti komu?

Kdepak, Putin jen zažene hladové bidenovské hyeny zpátky za plot a dá
pokoj.

Neprovokujte medvěda, který nechce útočit, ale v klidu spát v dobře
zajištěném brlohu.

73, Karel UHU